dinsdag 1 februari 2011

Jong Talent - Mieke De Vlieger


"A makeup artist is an artist whose medium is the human body"


Mieke De Vlieger, jonge twintiger uit het Brugse, klimt langzaam maar zeker op naar het statuut van gewaardeerd make-up artieste. Reeds gekend in het tattoo-milieu door haar vele samenwerkingen met tattoo-model Femke Fatale, wordt ze ook steeds meer gevraagd om de make-up van verschillende fotoshoots en modeshows te verzorgen.

Tijd om Mieke het vuur aan de schenen te leggen met NVT's 4 Uiterst Interessante Vragen!








Ik veronderstel dat Make-up en styling een passie is? Wanneer kwam het moment, dat je dacht; 'Dat wordt mijn job'?



Ik ben al altijd graag creatief bezig geweest. Ik wou vroeger kunst studeren omdat ik graag teken, maar ik mocht dit niet van thuis uit. Daarom heb ik dan voor kapster gestudeerd omdat dit mij het meeste aansprak. Ik had ook het vak gelaatsverzorging en zo heb ik voor het eerst kennisgenomen met visagie. Vanaf dan wist ik dat ik er later mijn beroep van wilde maken. Ook omdat make-up een vorm van kunst is, het is zowat iemand z'n gezicht 'schilderen'. En ik vind het leuk om iemand een goed gevoel over zichzelf te geven door middel van make-up.


Hoe ben je in de fashion-wereld terecht gekomen? 



Een half jaar nadat ik afstudeerde heb ik 2 jaar in de h&m in brugge gewerkt en ondertussen 'Allround Make-up Artist' gevolgd aan de Schoonheidsschool te Gent. Iemand die daar nu nog werkt en ondertussen een heel goede vriendin is geworden (Femke Fatale) is Tattoo model. Door haar heb ik al veel opdrachten kunnen doen, vooral in het buitenland voor magazines en verschillende fotoshoots. Zo ben ik langzaam in het vak gerold.


Waar kijk je, in jouw prille carrière, reeds nostalgisch naar terug?


Vooral mijn reis naar L.A. zal ik nooit vergeten tesamen met alle andere citytrips. Daardoor heb ik al veel creatieve en interessante mensen leren kennen. Momenteel werk ik fulltime in The Body Shop in Brugge als visagiste en verkoopster. Ik mis het reizen enorm aangezien ik daar nu nog amper tijd voor heb. 


En kijk je ook vooruit? Toekomstplannen?


Ik ben van plan om terug te keren naar de States om daar werk te zoeken als hair & make-up artist. Daar is er meer mogelijkheid om die job uit te oefenen. Het is natuurlijk een risico dat ik neem, maar ik heb het ervoor over om mijn dromen waar te maken! Anders krijg ik er spijt van dat ik het niet geprobeerd heb.
Er is een opdracht dit jaar waar ik al enorm naar uitkijk en het is de International Brussels Tattoo Convention waarvan Femke de host is! Daar ga ik 3 dagen lang de modellen enz. schminken. Dus ik kijk er al enorm naar uit! Verder hoop ik nog veel opdrachten te kunnen doen en mijn ideeën uit te werken!








Fanpagina van Mieke op facebook;
http://www.facebook.com/pages/Hair-Make-up-Artist-Mieke-De-Vlieger/115094905222335

Geen opmerkingen:

Een reactie posten