maandag 4 juli 2011

Jong Talent - Sancho Hemelsoen

Sancho Hemelsoen is creatief. Grappig. En origineel. Dat valt niet te ontkennen. Maar waar haalt hij zijn inspiratie vandaan? En hoe is dit alles begonnen?


We richten onze pijlen op dit Jong Talent en onderwerpen hem aan NVT's 5 uiterst diepgaande, strakke en schandalig interessante vragen!




Waar heb je jouw designmicrobe vandaan?

Op mijn negentiende was ik al een tijdje tamelijk gefrustreerd dat ik 
nergens grappige kledij vond en dat iedereen er zo saai bijloopt. Tijdens het beoefenen van yoga kreeg ik plotseling een vreemd visioen. Daarna begon ik meteen mijn saaie kledij te bewerken tot grappige vreemde
creaties en heb sinds die dag een grote stroom van ideeën voor mode, waarvan ik er zoveel mogelijk wil realiseren.


Heb je er studies bij genoten?



Ik heb na het middelbaar filmschool gedaan, maar niet alle leraars snapten mijn vreemde films. Ik kreeg steeds compleet belachelijk commentaar te horen. Daarom ben ik gestopt en heb ik me ook nooit ingeschreven in een mode academie. Ik heb wel avondschool 'Patroontekenen' en 'Naaitechnieken' gevolgd, en liep stage bij Jean-Charles de Castelbajac in Parijs en Agatha Ruiz de la Prada in Madrid.


Op welk gebied denk je de andere 'designers' voor te zijn?


Mijn designs zijn meestal conceptueel en spreken daarom ook mensen aan die normaal gezien niet in mode geïnteresseerd zijn.


Welke zijn jouw inspiratiebronnen?


Ik werk niet met inspiratiebronnen. Ik krijg automatisch ideeën gestuurd vanuit mijn onderbewustzijn die op willekeurige tijdstippen in mijn verbeelding opduiken.


Hoe zie je jouw toekomst?


Ik verhuis in september naar London om te networken en te solliciteren. Ik wil in mijn leven zoveel mogelijk van mijn ideeën omzetten tot tastbare creaties. Ik zie daar wel hoe ik dat het best aanpak.











En nog zoveel meer; www.sancho.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten